Dobre miejsce pracy

Dobre miejsce pracy

Każdy pracodawca zdaje sobie sprawę z czynników poprawiających efektywność pracy. Należą do nich np. atmosfera między pracownika, ale również wyposażenie. Aby maksymalnie ułatwić pracownikom korzystanie z biura, jego aranżacja musi być przemyślana.

 

Wyposażenie wygodnego biura

Kupienie najtańszych mebli na wyprzedaży, nie jest dobrym pomysłem. Biurowe krzesła muszą być wygodne i dobrej jakości, gdyż siedzi się na nich nierzadko długie godziny. Wybranie złego modelu, wykonanego z tanich komponentów, może negatywnie wpłynąć na samopoczucie pracowników, którzy po pewnym czasie mogą odczuwać nawet ból, związany z nieodpowiednim ułożeniem ciała. Jeśli już jednak zapewnimy komfort użytkowania wyposażenie, starajmy się, aby atmosfera była również na wysokim poziomie satysfakcji. Żarty w biurze są mile widziane, o ile nie urażają nikogo lub nie są odbierane dwuznacznie. Zawsze działają za to komplementy. Ale i tutaj trzeba uważać, aby nie przesadzić lub nie popaść w nieszczerość. Kiedy zadbamy o te wszystkie czynniki, możemy być pewni, że wyniki naszych pracowników będą stale przynosić nam zyski.

Ergonomia poprawia zadowolenie z pracy

Z badań przeprowadzonych na pracownikach biurowych w Polsce wynika, że długotrwała praca w pozycji siedzącej może negatywnie wpływać na organizm. Nieergonomiczne środowisko pracy oraz duża ilość zadań połączona z małą ilością możliwych przerw podczas których można wstać od komputera i rozruszać stawy oraz kości obniża jakość pracy oraz wydajność pracowników.

„Najczęściej pracownicy biurowi znaleźć chorobę niedokrwienną serca, główną przyczyną, która jest powolny przepływ krwi i niedostateczna podaż tlenu do mięśnia sercowego .  Winić należy przede wszystkim nawyk jedzenia kanapki w pracy i innych produktów spożywczych nie mniej tłuszczowych i siedzący tryb życia .”

Źródło: http://womenhealthnetpl.bitballoon.com/pielgnacja-ciaa30/biuro-choroby-wszys2429.html

Brak odpowiedniego dostosowania miejsca pracy może przekładać się na trwałe choroby zawodowe związane z pracą siedzącą i pracą przy komputerze.

„91 proc. z nich skarży się na bóle pleców i karku, 62 proc. cierpi na bóle nadgarstków, 20 proc. uskarża się na notoryczne mrowienie w stopach, drętwienie łydek i opuchliznę nóg. Prawie co drugi pracownik biurowy ma również problemy z oczami.”

Źródło: http://www.deon.pl/inteligentne-zycie/zdrowie/art,280,choroby-zwiazane-z-praca-w-biurze.html

O wyposażeniu biura przeczytaj tu: http://w-biurze.waw.pl/strona-domowa/wyposazenie-biura/1-meble-biurowe

 SEO Katalog Odludek